Lutz Dressler

Gymnasielärare
lutz.dressler@mimersgymnasium.se

Lutz började på Mimers gymnasium i september 2023 som lärare i tyska och undervisar i steg 1, 2 och 3.

Erfarenhet: Lutz har arbetat som tyskalärare sedan 2011 och är sedan 2018 legitimerad lärare i tyska för grundskola, gymnasium, vuxenutbildning samt modersmål. Han har även fördjupat förståelsen för specialpedagogik efter flera års universitetsstudier parallellt med arbetet som lärare.

Intressen: Utanför arbetet har Lutz ett familjeliv med två barn och två hundar. En av hundarna är utbildad social tjänstehund. Finns det fritid så håller han till i trädgården eller med att mecka med bilar.

Tankar kring autismspektrum: Att jobba i små grupper på Mimers ger mig möjlighet att kunna anpassa undervisningen på individuell nivå. Varje elev får bättre möjligheter att jobba efter sina egna förutsättningar.

Comments: Kommentarer inaktiverade för Lutz Dressler