gront_vattenArbeta på Mimers gymnasium

Mimers gymnasium erbjuder en lugn och trivsam arbetsmiljö i ljusa luftiga lokaler. En liten organisation med korta beslutsvägar ger en smidighet i verksamheten. Andan i skolan präglas av ett tydligt ledarskap med stor öppenhet och lyhördhet samt möjlighet att påverka det egna ansvarsområdet. Skolan satsar på medarbetarnas trivsel och kompetensutveckling. De som arbetar hos oss ska känna sig uppskattade och väl behandlade.

Våra elever behöver förhålla sig till så få personer som möjligt under sin skoldag, och därför är medarbetarnas personliga egenskaper mycket viktiga.

Har du ett särskilt intresse för våra elever

På Mimers gymnasium är det personaltätt, vilket är nödvändigt för att kunna ge våra elever rätt till en god utbildning utifrån deras olika förutsättningar. På skolan bygger vi goda relationer och har nära samarbeten med kollegor, elever, föräldrar, elevhälsan och viktiga aktörer som bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi erbjuder en personlig arbetsplats som är både lärorik, stimulerande och utvecklande. Många av våra elever får svårigheter med traditionell undervisning. Därför söker vi innovativa och kreativa pedagoger med intresse för att utveckla nya strategier i undervisningen. Någon som är lyhörd för elevernas behov. Gärna med kunskaper om och erfarenheter av neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

Om du är intresserad är du välkommen att höra av dig.

Lärare i spanska, engelska och idrott och hälsa

Vi behöver framöver förstärkning inom framförallt ämnena spanska, engelska, men även andra ämneskombinationer så som tex idrott och hälsa kan vara av intresse. Det är 1-2 tjänster beroende på önskad omfattning och behörighet. Vi annonserar under läsåret på arbetsformedlingen.se och välkomnar dig som är intresserad att kontakta skolans rektor Margareta Nordwall Ghetu om du vill veta mer om oss och möjligheterna att bli en del av Mimersgänget; telefon 070-7915644 eller e-post: margareta.nordwall-ghetu@mimersgymnasium.se.