Jessika Humphreys

Gymnasielärare
jessika.humphreys@mimersgymnasium.se

Jessika är legitimerad gymnasielärare (franska och engelska) och har arbetat på Mimers sedan HT 2023.

Erfarenheter: Jessika är utbildad ämneslärare och har magisterexamen i franska och engelska. Hon har undervisat i England och i Sverige på både grundskole- och gymnasienivå. Hon är också utbildad rektor och har arbetat i både kommunal- och fristående verksamhet.

Intressen: Jessika vistas helst hemma med familjen där brädspel, böcker, musik och film står högt i kurs hos alla. Hunden och katten gillar att vara utomhus vilket passar henne perfekt då skogen är en favoritplats för återhämtning och promenader. Matlagning, bakning och resor ligger också henne varmt om hjärtat. Hon försöker just nu lära sig att spela piano och det har verkligen sina utmaningar. Det är riktigt nyttigt för en lärare att få känna av hur det kan vara att lära sig saker från grunden som inte är helt lätta!

Tankar kring autismspektrum: “Jag har själv två ungdomar med NPF och ser varje dag hur oerhört mycket bättre mående och studieresultat blir i en skola där de möts av personal och en organisation som inte bara har kunskap och erfarenhet av diagnoserna utan som faktiskt visar att de tycker om att jobba med elever som tänker annorlunda. Eleverna på Mimers ger min kreativa lusta och min pedagogiska nyfikenhet utmaningar varje dag som jag finner mycket stimulerande!”

Comments: Kommentarer inaktiverade för Jessika Humphreys