Dokument

• Ansökan till Mimers gymnasium
    Ansökan kan du fylla i på skärmen för att sedan skriva ut. Mer information om hur intagningen till Mimers gymnasium går till kan du läsa här…
  • Likabehandlingsplan 2019-2020 (pdf)
    Skolans likabehandlingsplan fastställs årligen och innehåller utvärdering av tidigare års plan och utvecklingsområden för kommande läsår. Ny plan för läsåret 2019-2020 fastställdes i november 2019.
  • Poängplan samhällsvetenskapligt (SA) program (pdf)
    I enlighet med det nationella SA-programmet, inriktning Samhällsvetenskap
  • Poängplan naturvetenskapligt (NA) program (pdf)
    I enlighet med det nationella NA-programmet, inriktning Naturvetenskap och samhälle
  • Ordningsregler (pdf)
    Skolans ordningsregler är framtagna tillsammans med elever, lärare samt övriga medarbetare. De kommer att följas upp och utvärderas samt vid behov förbättras.
  • Informationsfolder om Mimers gymnasium (pdf)
    En liten broschyr om skolan.
  • Om Åtgärdsprogram (pdf)
    Ett åtgärdsprogram (ÅP) utarbetas alltid för de elever som får sådant stöd som inte ingår i den ordinarie undervisningen på Mimers. Ett ÅP utgår från elevens behov; styrkor/svagheter samt möjligheter/hinder kopplas till åtgärder och aktiviteter som planeras, genomförs och utvärders. Innehållet i ett ÅP kan överklagas av vårdnadshavarna. Ett ÅP är en skriftlig bekräftelse på vilket stöd eleven är i behov av och en beskrivning av de insatser som ska göras.