annaAnna Forsell

Gymnasielärare, mentor SA21A

anna.forsell@mimersgymnasium.se

Anna är legitimerad gymnasielärare i tyska och religion och utöver undervisning i dessa ämnen är hon mentor i SA21A på SA-programmet. Hon har även arbetat med skolans likabehandlingsplan och stöttar elevhälsan i arbetet med åtgärdsprogram.

Erfarenheter: Anna är legitimerad gymnasielärare i tyska och religionskunskap samt har en fil kand examen i tyska/teologi/pedagogik. Hon har undervisat både på högstadiet och gymnasiet. Anna arbetade innan hon utbildade sig till lärare med administration på både svenska och utländska företag.

Intressen: På sin lediga tid umgås hon med familj och vänner, läser gärna böcker eller ser på film.

Tankar kring autismspektrum: Jag har träffat på många elever i ”vanliga skolor” med olika diagnoser och intresserat mig särskilt för deras behov och utveckling. Jag är nu glad att få arbeta med dessa elever i en miljö som är anpassad efter elevernas behov och jag blir glad varje dag när jag ser hur väl undervisningen fungerar i rätt miljö.