Linda van den Eijkhof

Emma Silfverskiöld

Resurspedagog, administratör, stödmentor SA23
emma.silfverskiold@mimersgymnasium.se

Emma började som Resurspedagog och Administratör på Mimers hösten 2023. Hon är stödmentor i SA23 och arbetar främst med eleverna som går samhällsvetenskaps- och introduktionsprogrammet.

Erfarenheter: Emma arbetade tidigare på Region Dalarna och har en kandidatexamen i samhällsvetenskap med inriktning på sociologi.

Sattar Akbari

Resurspedagog, mentor SA21A
sattar.akbari@mimersgymnasium.se

Sattar började som resurspedagog på Mimers gymnasium hösten 2017. Han arbetar främst med eleverna som går samhällsvetenskapsprogrammet, men även naturelever. Han är mentor i SA21A och har ett särskilt ansvar för biblioteket samt tillhörande bibliotekstjänster. Sattar möter eleverna i korridorerna under rasterna, utmanar dem i pingis, tipsar om litteratur till lästiden, stöttar under läxläsning samt finns för alla elever under idrottslektionerna.

Erfarenheter: Sattar har tidigare arbetat på högstadiet i en resursskola. Han har studerat religion, historia och geografi på universitetet och brottades i yngre dagar på elitnivå.

Intressen: På sin fritid brukar han göra vitt skilda saker som till exempel att brottas, spela fotboll och läsa romaner med en gnutta historisk sanning i sig.

Julia Thorildsson

Skoladministratör

julia.thorildsson@mimersgymnasium.se

Julia började som Skoladministratör på Mimers hösten 2017. Hon ansvarar för skolans olika register, elevhandlingar samt deltar under elevbesöken. Det är även hon som svarar när man mailar skolans info-mailadress.

Erfarenheter: Julia arbetade tidigare som utredare på Försäkringskassan och har en kandidatexamen i psykologi och kriminologi. Hon har tidigare även arbetat som gymnastikledare för barn och ungdomar.

Intressen: På fritiden umgås Julia helst med sin familj och att fixar med huset här i Täby.

Kathlen Eriksson

Resurspedagog, Stödmentor IM23

kathlen.eriksson@mimersgymnasium.se

Kathlen arbetar som resurspedagog på Mimers gymnasium sedan augusti 2015. Hon är även stödmentor i Mimers nystartade grupp på introduktionsprogrammet.

Alexander Ghetu

IT-ansvarig