Sattar Akbari

Resurspedagog, mentor SA21A
sattar.akbari@mimersgymnasium.se

Sattar började som resurspedagog på Mimers gymnasium hösten 2017. Han arbetar främst med eleverna som går samhällsvetenskapsprogrammet, men även naturelever. Han är mentor i SA21A och har ett särskilt ansvar för biblioteket samt tillhörande bibliotekstjänster. Sattar möter eleverna i korridorerna under rasterna, utmanar dem i pingis, tipsar om litteratur till lästiden, stöttar under läxläsning samt finns för alla elever under idrottslektionerna.

Erfarenheter: Sattar har tidigare arbetat på högstadiet i en resursskola. Han har studerat religion, historia och geografi på universitetet och brottades i yngre dagar på elitnivå.

Intressen: På sin fritid brukar han göra vitt skilda saker som till exempel att brottas, spela fotboll och läsa romaner med en gnutta historisk sanning i sig.

Comments: Kommentarer inaktiverade för Sattar Akbari