Magnus Östergren

Magnus ÖstergrenGymnasielärare

magnus.ostergren@mimersgymnasium.se

Magnus är legitimerad gymnasielärare i matematik och idrott och hälsa. Eftersom det är viktigt att röra på sig får eleverna på Mimers gymnasium läsa idrott i tre år. Magnus ansvarar för skolans alla friluftsdagar där temat varierar efter årstid. Det brukar vara vintersport, friidrott och samarbeten med andra skolämnen, tex historisk orientering. Utöver detta erbjuder han eleverna extra stöd i matematik på läxhjälpen efter skolan.

Erfarenheter: Magnus var tidigare varit Officer i Försvaret och utbildade sig sedan till lärare i matematik och idrott. Han har undervisat 6 år i grundskolan på Hallonbergskolan och därefter 7 år på Mörby gymnasium (en skola med idrottsprofil) för att sedan börja på Mimers gymnasium 2012.

Intressen: Magnus hinner med mycket träning på fritiden, går gärna på konserter, missar ogärna AIK:s matcher och besöker Gotland regelbundet.

Tankar kring autismspektrum: ”Alla människor behöver struktur och ordning! Jag försöker få mina elever att få in det som en naturlig del av utbildningen.”

Comments: Kommentarer inaktiverade för Magnus Östergren