Jessica Werner

Gymnasie- och speciallärare/specialpedagog

jessica.werner@mimersgymnasium.se

Jessica är legitimerad gymnasielärare (svenska och tyska) och speciallärare och har arbetat på Mimers sedan skolan startade. Förutom att undervisa har hon tidigare varit mentor för flera klasser. Sedan 2019 har Jessica ett särskilt ansvar för skolans Elevhälsoarbete.

Erfarenheter: Jessica är utbildad gymnasielärare och speciallärare och har även läst till sig en magisterexamen i specialpedagogik. Efter lärarexamen började Jessica arbeta på en skola med kombinerad dagbehandling. Där arbetade hon med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och/eller psykosociala svårigheter och har därför stor erfarenhet av den elevgruppen. Jessica har erfarenhet av att arbeta individbaserat där elevens behov får styra.

Intressen: Jessica umgås gärna med familj och vänner eller läser en god bok på sin fritid. Kvalitetstid med de två katterna Turbo och Foxie prioriteras också. Under vintersäsongen står hockey högt på listan, då hon går på Djurgårdens hemmamatcher. Som husägare och småbarnsförälder har Jessica numera en hel del annat att stå i.

Tankar kring autismspektrum: “Jag väljer att inte se diagnosen utan individen bakom diagnosen. Att varje dag få undervisa och lära känna dessa elever gör att jag får massor med nya kunskaper. Framförallt lär de mig att vi alla är människor, men att vi lär oss och fungerar på lite olika sätt! Våra elever öppnar dörrar till helt nytt sätt att tänka och lära. Jag får ständigt nya perspektiv på livet!”

Comments: Kommentarer inaktiverade för Jessica Werner