Lärarna är så himla bra!

Innan jag började på Mimers gymnasium var det väldigt tufft att hänga med i skolarbetet. Eftersom jag lätt halkade efter med skolan tappade jag intresset och började skolka. Jag såg inget positivt med skolan alls. Till slut hoppade jag av 1an i gymnasiet.

Sen jag började på Mimers i höstas har skolan bara gått bättre och bättre. Jag har börjat ta mycket mer ansvar och jag hänger med under lektionerna. Jag ligger inte efter längre och om jag gör det så är det inte alls jobbigt att komma ikapp. Lärarna är så himla bra!

Trodde jag aldrig skulle säga det här, men nu är det typ kul att komma till skolan! Alla lärare och elever är alltid så glada. Det här är lätt den bästa skolan jag har gått i, trivs hur bra som helst.

Victoria Ljungberg, SP2A, Mimers gymnasium 2010