Föräldraenkät 2013

I slutet av förra läsåret skickades Mimers föräldraenkät ut. Den skickas till samtliga vårdnadshavare/föräldrar och svarsfrekvensen var 81%. Andelen nöjda föräldrar var 94% och samtliga svarade att deras barn alltid eller oftast tycker att Mimers gymnasium är en trygg plats. Alla föräldrar tycker även att det är lätt att komma i kontakt med skolledningen. Nästan alla (97-98%) rapporterar att eleverna uppmuntras att reflektera över det de lär sig, att deras barn inte har blivit utsatt för mobbing eller annan kränkande behandling och att det alltid finns vuxna till hands för ungdomarna om det händer någonting allvarligt. Det kom även in många positiva kommentarer och en förälder skriver “Tur att ni finns så att mitt barn har en chans att gå ut gymnasiet med godkänt eller mer”.

Comments: Leave a Comment