NV-program hösten 2014

Mimers gymnasium fick i veckan tillstånd av Skolinspektionen att utöka verksamheten och starta ett naturvetenskapligt program. Redan förra läsåret hade vi kö och inte möjlighet att ta in alla de elever som önskade börja på Mimers. I år har vi tyvärr behövt säga nej till ännu fler elever som sökt, vill och behöver studera med vårt individuellt anpassade upplägg. Några elever som går hos oss idag skulle ha valt ett NV-program om det var möjligt. Det betyder att när Mimers utökar verksamheten hösten 2014 kommer den nya valmöjligheten även frigöra platser på vårt samhällsvetenskapliga program. Skolan kommer finnas kvar i befintliga lokaler och planerar tillsammans med fastighetsägaren hur närliggande lokaler ska anpassas för vår utökning.

Comments: Leave a Comment